Beste spelersouderssportvrienden,Inleidend zouden wij jullie graag willen bedanken voor het gestelde vertrouwen in onze club. We zullen al het nodige doen om jullie kinderen een aangenaam en leerrijk voetbal seizoen te bezorgenEen vlotte communicatie tussen ouders, trainers en jeugd bestuur is essentieel voor een goede werkingVandaar dat wij naar jullie toe enkele richtlijnen en basis informatie wensen toe te lichten:

 

 

Via mail coach admin

Topsportslab

Controleer uw ongewenste emails!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

en via  Via Facebook 

KDH Jeuk U5/U21

 

 

 

 

 

 

 

 

De onderbouw 2019-2020.

 

U-6 :  Trainer :    ???   Vanessa Knaepenen Kristof Goessens zullen starten

              

      

U-7:   Trainer :   KevinGrégoir    ( Diploma C ) 

    Kris Zwerts  

           

U-8 A + B :  Trainer :     GacomsMarco  ( Diploma C )

  BransKurt

                   

U-9 A + B  Trainer :  KevinBranckhaute  ( Diploma C )

  ???

U-9GraveloB    VanderbemdenWilfried   ( Diploma C )

 

U-10 prov.:  Trainer :   Kurt Thierie    ( Diploma UEFA B )

 

U-11 prov.:  Trainer :    ???

 

KeepertrainerOB:    Geen van toepassing tot U10

 

Coördinatie onderbouw administratief:  NicoleAbeels

 

Coördinatie onderbouw sportief:  Kurt Thierie + Sacre Richard

 

 

 

 

 

 

 

 

De bovenbouw 2019 - 2020.

                         

U12 prov.:   Trainer:  Tom Debusscher  ( Diploma B )

 

U13gew.:  Trainer:  Jean-Marie Muller  ( Diploma C )

U13 prov.:  Trainer:  Jeroen De Hulsters  ( Diploma C )

 

U15 prov.:       Trainer:           Henry Goddet

U15gew.:        Trainer:           Kurt Thierie    ( Diploma UEFA B )

 

    

U17 prov.:       Trainer:           TacheletJohan  ( Diploma C )

U17gew.:        Trainer:  ???

  

U21 prov.:      Trainer:           Chris Vanleene  ( Diploma C )

 

 

 

 

Keeperstrainer BB:    Steve en Stephen Snellinx

Hulptrainer keepers :     Ronny Flamaing        (  niv. 1 )

 

Afgevaardigden zullen in de voorbereiding aan de ploegen worden toegevoegd.

 

TVJO :    Steve Hovent  ( Diploma UEFA A )

 

Bijgestaan door : Kurt Thierie (OB) en  Henry Goddet(BB).

 

Coördinatie:   Tossens  Eric   ( Diploma C )

 

Jeugdvoorzitter:  Benny Vandesavel

 

 

Lidgeld 2019-2020:

 

Sportpakket 115 euro reeds betaald (Optioneel voor U-5)

Voor het seizoen 2019-2020 is het lidgeld als volgt:

 

100€  voor U5     

130€ voor U6 t/m U7      

180€voor U8 t/m U11  

230€ voor U12 t/m U17    

 

Vanaf  het 2 de kind en andere kinderen binnen hetzelfde gezin wordt 30€in mindering gebracht.

 

 

 

 

 

 

 

 

Hiervoor krijg je:

1 ) Tien maanden lang wekelijkse trainingen door ervaren en gediplomeerde trainers.

2) Verwarmde kleedkamers en douches, verzorgde velden en accommodatie.

3) Verzekering via de voetbalbond.

4) Gratis een versnapering en drankjena een thuiswedstrijd.

5) Tijdens slechte weersomstandigheden alternatieve trainingsmogelijkheden.

6) Een grote groep vrijwilligers, die zich kosteloos inzetten om alles in goede banen te leiden!!!!

 

Sportpakket:(115€) 1 paar wedstrijdkousen, bal, trainingspak, wedstrijdtenue, sweater en sporttas.

Gelieve eerst het bedrag van 115€ te storten op rekeningnr. BE34 3631 7473 1190  "De Jeukenaar“, met vermelding van naam speler en ploeg U ...

Uw betalingsbewijs mee nemen naar VDL Sport  Stapelstraat 45  3800 St-Truiden  011/68.41.39

 

 

Wij vragen om het lidgeld te betalenVOOR 10augustus 2019!

Zonder betaling van het lidgeld kan je niet aan de competitie deelnemen!

Het Lidgeld is uitsluitend te betalen via onderstaande rekening:

BE03 3631 2717 1484

 

Na 25 augustus 2019 komt er een toeslag van 20 €. In dit geval geldt er ook een speelverbod, tot het lidgeld betaald is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

we ook uw medewerking vragen voor de clubactiviteiten zoals de Griekse eetdagen,

het mosselfeest en het Wimbledon evenement om deze te promoten en tot een succes te maken.

 

Helpers zijn steeds welkom.

 

Aanwezigheid van de ouders op wedstrijden is heel belangrijk en ondersteunend voor hun sport.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Beschadiging door speler(s) en (of) wettige vertegenwoordigers aan eigen of vreemde installatie zullen worden verhaald op de dader(s).

Daarenboven zullen de nodige sportieve sancties getroffen worden.

 

 

 

Door het betalen van het lidgeld verklaart de speler en (of) de wettelijke vertegenwoordiger zich akkoord met de inhoud van dit document en het intern clubreglement .

 

(zie website (www.dhjeuk.be) onder rubriek jeugd).

 

 

Algemeen :  Respect en discipline

  

1.Bij aankomst en vertrek geven elke speler hun medespelers, de trainers en de afgevaardigde een hand.

2.Pesten of andere vormen van fysiek of verbaal geweld wordt niet getolereerd en zal dan ook van een gepaste sanctie gediend worden.

3.Trainers, afgevaardigden, bestuursleden en vrijwilligers worden nooit tegengesproken.

4.Wanneer de trainer spreekt, zwijgen en luisteren de spelers.

5.Afwezigheden worden steeds tijdig en duidelijk gemeld, voor trainingen ten laatste 2 uur voor aanvang van de training, voor wedstrijden ten laatste 2 dagen vooraf.  Niet of te laat verwittigen kan leiden tot een niet-selectie.

6.Trainers zijn aanspreekbaar na de training, echter voor sportieve problemen moet men zich wenden bij de sportieve cel: HoventSteve, GoddetHenri of Thierie Kurt.

7.Supporters langs de zijlijn zijn en blijven supporters en geen trainers in goede en minder goede momenten.

8.In de kleedkamer wordt er niet met de bal gespeeld en heeft men respect voor de accommodatie.

9.Na een training of wedstrijd worden de voetbalschoenen buiten afgekuist aan de voorziene borstels alvorens de spelers naar binnen gaan en niet tegen de muren of in de douches.

10.Douchen is verplicht na elke training en elke wedstrijd, alsook het dragen van badslippers.

11.Vanaf U12 worden er na iedere training 2 spelers aangeduid die de kleedkamers moeten kuisen. De trainers of afgevaardigden doen steeds de eindcontrole. Na thuiswedstrijden kuisen de trainers of afgevaardigden zowel de eigen kleedkamer als die van de tegenstander.

12.Vanaf U8 worden ouders niet toegelaten in de kleedkamer.

13.De kinderen zijn hier om bij te leren, het voetbalspel primeert steeds boven het resultaat.

 

 

 

 

Op trainingen:

 

1.Iedereen is 5 minuten voor aanvang van de training trainingsklaarin de kleedkamer. Men wacht daar rustig tot de trainer de spelers komt halen om samen in groep naar het trainingsveld te gaan.  

2.Op training heeft iedereen gepaste kledij aan naar gelang het weertype. Onder de 10 graden draagt men een lange broek! Men heeft steeds een regenjas, muts en handschoenen in de voetbaltas steken. Doelmannen eventueel een pet.

3.Zorg ook steeds dat er een paar loopschoenen in de voetbaltas aanwezig is, want door het slechte weer kan er steeds een alternatieve training voorzien worden.

4.Iedere speler heeft ook steeds iedere training zijn bal van de club bij met voldoende druk.  Indien men deze bal kwijt is zorgt men voor een andere bal met de juiste maat. Er wordt niet getraind met andere maten dan voorzien.

5.Voor aanvang van de training wordt er niet op doel getrapt! De bal rondpassen of jongleren mag wel.

6.Tijdens de training wordt er met de nodige aandacht geluisterd naar de trainer en wordt er met de nodige motivatie en concentratie getraind! Plezier haal je uit het voetbalspel.

7.Na de training helpen alle spelers met het opruimen van het materiaal en verzamelen alles bij de trainer. Pas als iedereen zijn eigen bal en spullen heeft gaan we terug in groep naar binnen om te douchen.

8.Alle trainingsmateriaal wordt op de voorziene plaats terug geplaatst! 

9.Bij het betreden van de kleedkamers onmiddellijk na de training heeft men maximaal 30 minuten om zich te douchen en zullen de kleedkamers na 45 minuten afgesloten worden.

 

 

 

Op wedstrijden:

 

1.De trainer laat ten laatste op vrijdagavond weten wie speelt, waar en wanneer de match is, waar en wanneer er wordt afgesproken. Vroeger mag steeds. Goede en duidelijke communicatie is zeer belangrijk. Bevestiging is verplicht door de speler of ouders!

2.Trainers maken hun selectie op basis van het sportieve beleid.  Elk probleem hier omtrent moet met de sportieve cel besproken worden en niet met de trainers.

3.Voor een wedstrijd wordt afgesproken op het terrein voor 2/2, 3/3 en 5/5 30minuten voor aanvang, voor 8/8 45 minuten voor aanvang en voor 11/11 1 uur voor aanvang van de wedstrijd. Trainers kunnen andere afspraken maken.

4.Wie te laat zal zijn verwittigt de trainer, wie niet verwittigt kan aan de kant starten of zelfs niet kunnen spelen.

5.We gaan er van uit dat iedereen rechtstreeks naar de wedstrijd gaat. Indien dit niet mogelijk is, verwittigt men de trainer tijdig zodat hij de nodige maatregelingen kan treffen.  De ouders zijn zelf verantwoordelijk voor het vervoer en er kan steeds onderling afgesproken worden om samen te rijden.

6.Bij een wedstrijd komen de spelers steeds toe in de kledij van de club en gaan ook na de wedstrijd terug weg in de trainingstenue van de club KDH Jeuk!

7.Op vraag van de trainer heeft men zijn bal van de club bij met de juiste druk!

8.De spelers hebben alles bij om een wedstrijd correct te spelen; wedstrijdtenue, juiste voetbalschoenen, scheenbeschermers, kledij naargelang het weertype en eventueel indien nodig steeds de identiteitskaart. Het vergeten van 1 van deze dingen kan leiden tot het niet mogen meespelen voor deze wedstrijd.

9.Ook voor een wedstrijd heeft men steeds een regenjas, muts en handschoenen in de voetbaltas steken.

10.Iedereen heeft steeds respect voor de tegenstrevers, supporters en scheidrechter en zeker de ouders.

11.Speler reageren nooit tegen de scheidsrechter, tegenstrevers en supporters!

12.Op de wedstrijddag zelf wordt er geen uitleg gevraagd of gegeven over bepaalde zaken die gebeurt zijn voor, tijdens of na de wedstrijd. Men kan een gesprek na de eerstvolgende training vragen aan de trainer.

13.Na de wedstrijd blijft de hele ploeg samen in de kleedkamer en wacht tot als iedereen klaar is met douchen en omkleden, om dan samen in groep zich te begeven naar de kantine en daar samen aan de voorziene tafel te gaan zitten om iets te drinken en te eten.

14.Bij thuiswedstrijden zorgt de club voor een versnapering na de wedstrijd. Bij uitwedstrijden zorgen de ouders onderling voor de versnapering.

 

 

Trainingen:

 

Waar:               terreinen daring (achter de kerk), Cicindriastraat zn, Jeuk

                         terreinen huvo                                       , Houtstraat zn, Jeuk

                         terreinen Gravelo, te Mielen

 

Wanneer:      woensdag en vrijdag  (en maandag in augustus)

 

Hoe laat:          Woensdag + Vrijdag

                        : 18:00 tot 19:30 (U6, U7, U8)   Daring

                        : 18:00 tot 19:30 (U9, U10, U11)  Huvo+ Mielen

                        : 18:00 tot 19:30 (U12, U13)  Huvo

                        :19:30 (U15 en U17 )   Huvo+ Mielen

  

                        : keepers BB trainen op Huvo volgens afspraak trainer

                       U21 traint op dinsdag en donderdag om 19u30 op huvo     

 

           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Start van de trainingen:

 

 De training voor de onderbouw U5-U9 startop VRIJDAG  26-07-2019.

                                                      U10-U11 start op WOENSDAG   24-07-2019.

                         voor bovenbouw U12-U17 start op  MAANDAG     22-07-2019.

 

Vanaf oktoberzullen we starten met techniektrainingen voor U9 tot U13,

deze zullen gegeven worden door Kurt Thierie en zullen doorgaan op Huvo op dinsdagavond om 18u45 tot 19u45.

 

In de winterperiode (nov, dec , jan, feb) zullen de U5, U6, U7, U8 en U9 trainen in de sporthal van Montenakenof buiten op het kunstgrasveldje.

De andere teams zullen afhankelijk van de (on)beschikbaarheid van de terreinen uitwijken naar beschikbare accommodatie .( montenaken, heers, borgloon,....) 

 

 

 

 

Wedstrijden:

U-6: zat om 10u30 thuis op Daring.

U-7: zat om 11u30 thuis op Daring.

U-8A en 9A prov.: zat om 11u30 thuis op Huvo.

U-8B en 9B prov.: zat om 13u30 thuis op Huvo.

U-9B Gravelo: zat om 9u30 thuis op Gravelo,Buvingen.

U-10 en U-11 prov.: zat om 11u30 thuis opHuvo.

U-12 en U-13 prov.: zat om 13u30 thuis opHuvo.

U-13 gew.:  zat om 10u00 thuis op Huvo.

U15 gew.: zon om  10u00 thuis op Huvo, samen met U17 prov.

U15 prov.: zon om 10u00 thuis op Huvo.

U17 gew.: zon om 11u15 thuis op Gravelo,Buvingen.

U17 prov.: zon om 10u00 thuis op Huvo, samen met U15 gew.

U21 prov.: zat om 15u00 op Huvo.

wedstrijd uren kunnen nog aangepast worden in de maand augustus.

 

 

 

 

 

Toelichting provinciaal voetbal :

Doorstroming:

Dit valt onder bevoegdheid van de sportieve cel. Zullen daar dadelijkmeer uitleg overgeven

Deze beslissingen zullen in eer en geweten enkeldoor de trainers genomen worden in overleg met jeugdcoördinatoren.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

Beschouwing footpass:

Er heeft een audit plaatsgevonden in 2017 en we hebben het provinciaal label met 2 sterren behaald en dit is 3 jaar geldig!

Dit betekent dat we binnen onze jeugdwerking zullen moeten streven naar een solide basis waar structuur, organisatie en communicatie voor iedereen duidelijk omschreven en toegankelijk is.

 Dit vraagt van ieder van ons (trainers, afgevaardigden, bestuursleden en ouders) een bepaald engagement.

We zijn nog steeds op zoek naar vrijwilligers die zich willen inzetten bij de organisatie van ons jeugdvoetbal.

 

Er zal een nieuwe audit plaatvinden in het seizoen 2019 – 2020

 

 

 

 

Samenwerkingsvoorstel met ploegen in de buurt.

 

Waarom samenwerken?? Omdat er steeds minder kinderen doorstromen naar het voetbal.

Toekomstgericht werken.

Steun van de gemeente noodzakelijk.

Er is een samenwerking aangegaan met Gingelom, Gravelo, en Velm, de afspraken zijn reeds  gemaakt voor seizoen 2019-2020. 

Wij moeten ons sterk maken voor de toekomst!

Streefdoel: AL onze jeugdspelers naar een hoger niveau brengen!!!

 

Niveaucodes:   1: Laag  2: Gemiddeld  3: Hoog

 

 

Gew:       

Prov:            

IP:                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VERVOER :

  

Met aandrang verzoeken wij dat ouders helpen met de verplaatsing van de spelers bij uitwedstrijden.           

d.w.z., dat er een beurtrol per ploeg zal opgesteld worden om het vervoer te garanderen zodat trainer er niet alleen voorstaat en zou moeten vertrekken met  5 of meer kinderen , dat kan niet.

Dus vertrek  zal van hier gebeuren met voldoende mensen om te rijden.

Het mogen niet altijd dezelfde ouders zijn, dit is van ieder ouder een verantwoordelijkheid ,

bussen kan de club niet betalen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Slotwoord:

De jeugdwerking van KDH Jeuk is ook dit seizoen weer groter geworden.

Dit is een teken van vertrouwen in onze club en bewijst dat er goed werk wordt geleverd.

Dit is echter onmogelijk zonder jullie steun.

Daarom vragen wij aan iedereen om steeds te regels van de fair-playte respecteren zowel thuis als op verplaatsing.

Wij zijn dit verschuldigd aan onze spelers in de eerste plaats, maar ook aan de vele sympathisanten die zich steeds met veel inzet en belangeloos inzetten voor KDH Jeuk.

 

                                                   Op een sportief en succesvol nieuw seizoen!

                                                                   2019  &    2020

 

 

Stamnummer: 06111

 

Koninklijke Daring Huvo Jeuk

 

 

DH Jeuk

 

logo dh jeuk